Sylwetka absolwenta
Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej:
I. Potrafi:
- dobrze funkcjonować w roli ucznia,
- współdziałać w zespole,
- optymistycznie patrzeć na świat,
- aktywnie uczestniczyć w życiu przedszkola.
II. Jest:
- zaradne, radosne, dobre, otwarte na świat i ludzi, kreatywne i empatyczne,
- aktywne w podejmowaniu działań,
- życzliwe i dobre dla innych,
- twórcze i samodzielne w zabawie,
- wrażliwe estetycznie,
- kulturalne i tolerancyjne,
- ufne w stosunku do nauczycieli, ale świadome różnych zagrożeń.
III. Wykazuje:
- motywację do uczenia się i do wysiłku intelektualnego, zainteresowanie treściami nauczania, chęć poznawania czegoś nowego,
- zainteresowanie nauką i literaturą,
- umiejętność przyswajania nowych pojęć, logicznego myślenia, korzystania z posiadanych wiadomości, uważnego słuchania,
- umiejętność koncentracji i pracy przez dłuższy czas,
- umiejętność radzenia sobie z trudnościami,
- umiejętność współpracy w grupie,
- tolerancję wobec innych,
- samodzielność,
- odporność na stres.
IV. Posiada:
- zdolność do obdarzania nauczycielki uwagą i porozumiewania się z nią w zrozumiały dla niej sposób,
- dobrze rozwinięte procesy poznawcze,
- wyobrażenie o obowiązkach wynikających z roli ucznia,
- podstawową wiedzę o otaczającym go świecie w sferze swoich możliwości.
V. Umie:
- cieszyć się z własnych osiągnięć i odczuwać satysfakcję gdy samodzielnie wykona zadanie,
- podejmować działania twórcze,
- posługiwać się zdobyczami techniki.
VI. Rozumie, zna, przestrzega:
- wartości: dobro, prawda, piękno w życiu własnym, grupy i swojej rodziny,
- prawa dziecka i respektuje prawa innych ludzi,
- pojęcie „wspólna własność” i szanuje ją,
- zasady bezpieczeństwa, zasady higieny, dbałości o zdrowie i sprawność fizyczną,
- zasady kultury współżycia i postępowania,
- kulturę i dziedzictwo własnego regionu, symbole narodowe,
- potrzebę szanowania przyrody i środowiska.
VII. Nie obawia się:
- występować publicznie – reprezentować grupę , przedszkole,
- chwalić się swoimi pomysłami, osiągnięciami artystycznymi, sportowymi, sukcesami,
- wykazywać inicjatywy w działaniu,
- wyrażania swoich uczuć.