25.06.2020r. JUŻ LATO WOŁA NAS
1.Do czego pasują te obrazki? – zabawa ćwiczącą klasyfikację jakościową.
Rodzic pokazuje zdjęcia przedstawiające krajobrazy: nadmorski, górski, wiejski, może też być las i jeziora).
Dziecko wybiera spośród obrazków te, które pasują do danego krajobrazu np. morze – wiaderko, łopatka, koło do pływania, muszelki, bursztyn, statek itd.
2.Gdzie pojadę na wakacje? – zabawa dydaktyczna, bezpieczeństwo w czasie wakacji
https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA
,, GDZIE POJADĘ NA WAKACJE? „
Na wakacje już jedziemy,
Miło tam spędzimy czas,
Dobrze bawić się będziemy,
Odwiedzimy morze, las.
Jaś z rodziną jedzie w góry,
Będzie wspinał się z plecakiem.
Pewnie głową dotknie chmury,
Gdy szedł będzie trudnym szlakiem.
Zosia będzie zaś nad morzem,
Zamki z piasku pobuduje.
Bawić się tam będzie dobrze,
W słonej wodzie zanurkuje.
Na Mazury, gdzie jeziora,
Staś pojedzie z rodzicami.
Pływać będą do wieczora,,
Czasem jeździć rowerami.
Dużo przygód wszystkich czeka,
Pakujemy więc plecaki.
– A więc w podróż, czas ucieka!
Bardzo cieszą się dzieciaki.
Dziecko odpowiada na pytania:
– Dokąd dzieci miały jechać na wakacje?
– Co będzie robił Jaś w górach?
– Jak Zosia spędzi czas nad morzem?
– Co planuje robić Staś?
– Dlaczego dzieci lubią wakacje?
Rodzic prezentuje mapę Polski z zaznaczonymi za pomocą piktogramów miejscami: morzem, górami, jeziorami oraz Zamość. Dziecko opisuje, gdzie chciałoby spędzić czas.Następnie za pomocą ruchu i gestów pokazuje, co będzie tam robiło.
3.Pani Lato – praca plastyczna.
Potrzebne będą emblematy z owadami: biedronkami, motylami, pszczołami, konikami polnymi, narysowany na kartonie kontur kobiety – Pani Lato, mazaki, kredki, kolorowa bibuła, klej, nożyczki. Dziecko w dowolny sposób ozdabia postać.
4.Wakacyjne podróże – rozwijanie umiejętności grafomotorycznych. (w y p r a w k a A3 nr16).
5.Łódki – wykonanie papierowych łódek, dmuchanie na nie w pojemniku z wodą.
6.Utrwalenie piosenki ,, Latona dywanie! „