24.06.2020 r. PODNIEBNE LOTY

24.06.2020 r. PODNIEBNE LOTY

Dzień dobry Biedroneczki. Witam wszystkich i na początek zapraszam do udziału w wyścigu rowerowym.

Połóż się na podłodze, na plecach, unieś nogi i na sygnał zacznij jak najszybciej „pedałować”. Możesz zaprosić do wyścigu mamę, tatę lub rodzeństwo. Kto potrafi szybciej pedałować?

A teraz zmieniamy pojazd. Jeśli chcesz się dowiedzieć czym dzisiaj będziemy podróżować to posłuchaj piosenki. Większość z was pewnie ją zna, więc można przy okazji potańczyć i naśladować bohaterkę:
https://www.youtube.com/watch?v=IueASDp61bc

Posłuchaj proszę wiersza Z. Przyrowskiego „Samoloty”

Srebrny olbrzym stoi gotów

Na lotnisku do odlotu.

Wtem ktoś biegnie.

– Czy ja jeszcze w samolocie tym się zmieszczę?

– W pasażerskim samolocie sto miejsc!

– Świetnie! Po kłopocie!    


Tu Lotnicze Pogotowie!

Tak, tak, słucham… chory człowiek…

Trzeba zaraz do szpitala…

Już na niebie się zapala

Mała gwiazdka. W nocy czarnej

Mknie samolot sanitarny.


– A to co takiego, powiedz?

– Ta maszyna to śmigłowiec.

Duże śmigło ma u góry,

Wkręca się nim prosto w chmury.

Jest podobny do owada

I jak owad wszędzie siada.


Nim usłyszysz huk silnika,

Już na skraju nieba znika.

I nie zdążysz podnieść głowy,

A samolot odrzutowy

Całkiem przepadł, wleciał w błękit.

Taki jest okropnie prędki.

        O czym opowiada wiersz? Jakie rodzaje pojazdów powietrznych wymienia? (jeśli to możliwe poszukaj z mamą w Internecie zdjęć tych pojazdów) Do czego one służą? Którym z nich najchętniej byś podróżował? Dlaczego?

Spróbuj naśladować samolot. Zrób przysiad, ręce (skrzydła) w bok. Samolot powoli startuje (podnieś się ) i odlatuje (poruszaj się po pokoju). Przy skręcie w lewo, lewe skrzydło opuszcza się w dół, a prawe unosi ku górze i odwrotnie. Po oblataniu całego pokoju/mieszkania samolot ląduje (wróć do przysiadu).

Pobawmy się teraz w badacza. Weź kartkę papieru (najlepiej do Xero), stań przy pomocy mamy!!! na stole, ułóż kartkę tak jakby leżała płasko na podłodze i puść. Obserwuj jak spada. Powtórz doświadczenie z połową kartki. Jej opadanie przypomina spadanie liści z drzewa jesienią.

Przy pomocy mamy  zrób z kartki samolocik. Taki samolot może wykonać każdy z członków rodziny. Podpiszcie je i zróbcie zawody czyj samolot dalej poleci.

Jak porusza cię samolot? Tak samo jak kartka? Kartka porusza się wolniej, opada w dół, przechylając się na boki. Samolot porusza się lotem ślizgowym, a jego kształt i ostro zakończony dziób pozwalają mu na szybkie przemieszczanie się, podobnie jak w wypadku prawdziwego samolotu.

Na koniec pobaw się w naśladowanie odgłosów pojazdu. Mama naśladuje odgłosy typu wrrrrrr, wrrrrrrrrr, brrrum, brrrum… a dziecko powtarza to samo.

 

 

 

 

 

Zobacz także: