04.06.2020r. W zdrowym ciele, zdrowy duch.

04.06.2020r. W zdrowym ciele, zdrowy duch.

Drodzy rodzice, kochane żabki. Dzisiaj w dalszym ciągu skupimy się na tematyce sportowej. Dowiecie się, dlaczego tak ważne jest, abyśmy uprawiali jakiś sport. Zastanowimy się, co oznaczają słowa: W zdrowym ciele zdrowy duch. Poznamy kolejną literę. Oto propozycje.

  1. Ruch to zdrowie – słuchajcie i ćwiczcie.

      https://www.youtube.com/watch?v=I2WWpt_n9Is

  1. Bieg z przeszkodami – słuchanie opowiadania Cz. Janczarskiego. Rozmowa o przygodach zajączka Szarka. Próby wymyślenia własnego zakończenia opowiadania. Ktoś z domowników czyta opowiadanie.

(kliknij aby pobrać) Szaraczek

 

Po skończonym opowiadaniu rodzic rozpoczyna rozmowę o przygodach zająca

Szarka:

Kim był?

Co było jego ulubionym zajęciem?

Kto mu pomógł zmienić przyzwyczajenia?

Jakie ważne wydarzenie miało miejsce w Zajączkowie?

Jak mogłoby się zakończyć opowiadanie?

Może kolejne zdjęcie coś  Wam podpowie.

Dlaczego jest tak ważne, abyśmy uprawiali jakiś sport?

Co oznaczają słowa „ W zdrowym ciele zdrowy duch”?

  1. Już zawody zacząć czas – słuchanie piosenki, rozwijanie poczucia rytmu.

Śpiewajcie refren piosenki: Zawsze wygrywa ten, kto dobrze bawi się

Zasady fair play dobrze zna.

Zawsze wygrywa ten, kto dobrze bawi się

Zasady fair play dobrze zna.

https://www.youtube.com/watch?v=n6m4GQfrQMI

Co to znaczy – fair play? Wyjaśnijcie swoimi słowami rodzicom.

  1. Zabawy z literą – poznanie litery „ą”. Zabawa dydaktyczna doskonaląca percepcję słuchową. Jeśli w domu jest bączek, można go wykorzystać. Rodzic nakręca bączek. Prosi o podanie wszystkich głosek w nazwie „bączek”. Zwraca uwagę na głoskę „ą”

i pyta o inne słowa zawierające tę głoskę. Dziecko ma tyle czasu na podanie słów,

ile kręci się bączek. W razie problemów rodzic podpowiada.

                                         ą

  1. Ząb – dąb – zabawa językowa. Pobawcie się w rymy, dobierając słowa z głoską „ą”.

Rodzic podaje słowo np. pąk – dziecko dopowiada słowo bąk

( przykłady: trąba – bomba; kurczątko – zwierzątko; ząb – dąb; wąż – mąż; pączek –

bączek; mąka – łąka; itp. ).

  1. Wypełnianie kart pracy – rysowanie po śladzie; zaznaczanie miejsca głoski „ą”; wklejanie właściwych podpisów z wyklejanki.

 

 

 

Zobacz także:

Teatrzyk „Brzydal”

Teatrzyk „Brzydal”

  5 lutego nasze przedszkolaki obejrzały spektakl pt. „Brzydal” w wykonaniu aktorów teatru „Horyzont” z Krakowa. Bezpośredni kontakt z aktorami...

Opublikowano
WYNIKI REKRUTACJI

WYNIKI REKRUTACJI

W dniu 10.06.2020 roku o godzinie 12.00 Komisja Rekrutacyjna poda do publicznej wiadomości listę kandydatów przyjętych i nie przyjętych do...

Opublikowano