10.06.2020 ZDROWO SIĘ ODŻYWIAMY

10.06.2020 ZDROWO SIĘ ODŻYWIAMY

Dzień dobry Kaczuszki.

 Dzisiejsza tematyka jest już Wam znana  i zadania, które przygotowałyśmy  nie sprawią kłopotów.Chociaż ostatnie zadanie będzie dla Was nowością. Bardzo jesteśmy ciekawe jak sobie z nim poradzicie.

  1. Zwierzęta i rośliny – zabawa językowa doskonaląca umiejętność czytania.

Rodzice, rozłóżcie na podłodze dwie duże pętle ze sznurka. Jedną pętlę oznaczcie napisem ROŚLINY, drugą- ZWIERZĘTA. Napiszcie karteczki z nazwami  zwierząt i roślin.

Przykładowe  wyrazy: papuga, bocian, baran, sowa, foka, kogut, indyk, motyl, osa, burak, fasola, tulipan, cebula, kot, pies, koza, sroka, sosna, topola, owca, krowa, komar, papryka, malwa, dynia, fiołek, stokrotka, malina.

Drogie dzieci, przeczytajcie po kolei karteczki i połóżcie je w odpowiedniej pętli. Przeliczcie wyrazy w każdej pętli i powiedzcie, których jest więcej, zwierząt czy roślin

2. Owady w letnim ogrodzie- zabawa dydaktyczna rozwijająca kompetencje językowe , karty pracy.

Drodzy Rodzice, porozmawiajcie z dziećmi o różnych gatunkach owadów, zwracając uwagę na ważną rolę, jaką pełnią w ogrodzie i sadzie

Pszczoły- to bardzo pożyteczne owady, zapylają kwiaty, dzięki czemu powstają owoce. Mieszkają w ulach.Teren, na którym stoją ule, wraz z ulami wszystkimi narzędziami potrzebnymi pszczelarzowi do pracy, nazywamy pasieką.

Osy– to owady, które można u nas spotkać od kwietnia do października. Giną, gdy nadchodzą mrozy. Nie mieszkają tak jak pszczoły w ulach, ale budują swoje gniazda w ziemi (wykorzystując nory drobnych zwierzątek) albo w dziuplach lub na strychach. Żywią się nektarem z kwiatów i oczywiście, tak jak pszczoły, zapylają kwiaty.

Motyle- to owady, które żywią się nektarem z kwiatów. Przelatując z jednego kwiatka na drugi, przenoszą pyłek i w ten sposób zapylają kwiaty. Są również prawdziwą ozdobą  ogrodu, ze względu na piękne, kolorowe skrzydła. Niestety ich larwy podgryzają i niszczą liście roślin.

Trzmiele- to owady, które zakładają gniazda pod ziemią. Zamieszkują nory gryzoni i krecie korytarze. Czasami niepoprawnie nazywa się je bąkami. Są bardzo dobrymi zapylaczami. Ogrodnicy wykorzystują je do zapylania pomidorów i papryki pod osłonami.

Chrząszcze- tak jak trzmiele mieszkają pod ziemią, w budynkach lub pod korą drzew. Są bardzo pożyteczne. Po pierwsze dlatego, że zjadają mniejsze owady, które niszczą rośliny, po drugie, dlatego, że zapylają kwiaty. Do najbardziej popularnych chrząszczy należy biedronka.

 

Wykonajcie teraz zadania w kartach pracy  z książki (str. 62,63)

3. Mniej-więcej- zabawa dydaktyczna, liczenie i porównywanie liczebności zbiorów.

Kochani Rodzice, wykorzystajcie ten sam sznurek z poprzedniego zadania, weźcie kostkę do gry.  Rozłóżcie dwie pętle , w jednej dziecko będzie układać 10  liczmanów

( np. kółeczka z papieru, drobne zabawki), a druga pozostaje pusta.

Przebieg :

Dziecko rzuca kostką i układa w pustej pętli tyle liczmanów, ile wskazuje liczba na kostce. Następnie określa, w której pętli jest mniej, a w której więcej liczmanów oraz oblicza, ile trzeba dołożyć do drugiej pętli, aby w obu było ich tyle samo.

3. Owocowa gimnastyka- ćwiczenia ruchowe ze strony YouTube link-

https://www.youtube.com/watch?v=igNc1VgKW_0

 4. Warzywny teatrzyk – zabawa w teatr z wykorzystaniem kukiełek.

 

Kochani, pobawimy się teraz w warzywny teatrzyk. Wytnijcie obrazki warzyw i za pomocą taśmy klejącej przyklejcie do nich od tyłu patyczki do szaszłyków. Gdy kukiełki będą gotowe, ułóżcie dialog między warzywami. Do obejrzenia  teatrzyku o warzywach zaproście domowników.

Prosimy chętne dzieci o nagranie filmiku z teatrzyku.

Zobacz także: