12.06.2020 r. OPIEKUJEMY SIĘ OGRODEM
Dzisiaj kończymy już tematykę związaną z warzywami i owocami. Utrwalimy zdobyte przez Was wiadomości. Będziemy również rozwiązywać zadania tekstowe.
- Matematyka z ogródka- rozwiązywanie zadań z wykorzystaniem liczmanów, karta pracy.
Rodzice, przygotujcie dziecku 10 liczmanów ( patyczki do liczenia, drobne zabawki).
Dzieciaczki, posłuchajcie zadań z treścią, obliczcie i zapiszcie działania .
Zadanie 1.
W ogródku rosło 10 dyń. Ogrodnik zerwał 5. Ile dyń zostało?
Zadanie 2.
Na talerzu leżało 7 truskawek. Ala zjadła 4. Ile truskawek zostało na talerzu?
Zadanie 3.
Na straganie stało 9 pojemników z malinami. Właściciel sprzedał 6 pojemników. Ile pojemników zostało jeszcze do sprzedania?
Zadanie 4.
Na grządce w ogrodzie rosło 8 cebul. Mama potrzebowała do obiadu 3 cebule. Ile cebul zostało na grządce?
Zadanie 5.
Na krzaku rosło 10 truskawek. Krzyś zerwał 4 dojrzałe owoce. Ile truskawek zostało na krzaku?
2. Nasz mały stragan- zabawa dydaktyczna, doskonalenie umiejętności dodawania , określanie wartości zakupów, karta pracy.
Drogie Dzieci, będziemy rozwiązywać zadania z warzywnego straganu. Przyjrzyjcie się ile kosztuje kilogram warzyw i pęczek rzodkiewki.Rozwiążcie zadania zapisując działania.
3 zł 2 zł 2 zł 1 zł 2 zł
Zadanie 1.
Pani Ania poszła do sklepu i kupiła: kilogram ziemniaków, kilogram cebuli i peczek rzodkiewek. Ile pani Ania zapłaciła za swoje zakupy?
Zadanie 2.
Pani Krysia kupiła dwa kilogramy cebuli i kilogram ogórków. Ile pani Krysia zapłaciła za swoje zakupy?
Kto wydał więcej: pani Ania, czy pani Krysia?
Zadanie 3.
Pani Renata kupiła pęczek rzodkiewek, kilogram cebuli i dwa kilo marchewki. Ile pani Renata zapłaciła za swoje zakupy?
3. Kiść winogron- projekt plastyczno-techniczny.
Popatrzcie na ilustrację, opiszcie wygląd, kształt i kolor owoców winogrona.
Przygotujcie brystol, fioletową farbę, kilkucentymetrową pokrojoną marchewkę
( stempelki). Za pomocą marchewkowych stempelków wykonajcie kiść winogrona ozdabiając ją listkami z papieru lub gotowymi.
4. Jarzynowa gimnastyka- ćwiczenia ruchowe ze strony YouTube
link – https://www.youtube.com/watch?v=oD_4YBKMKFs
5. Prawda czy fałsz?- zabawa rozwijająca myślenie i kompetencje językowe.
- Ogórek jest czerwony.
- Jabłko jest owocem.
- Pszczoły mieszkają pod ziemią.
- Matyle zapylają kwiaty.
- Jajecznicę robi się z pomidorów.
- Trzeba jeść pięć posiłków w ciągu dnia.
- Ostatnim posiłkiem w ciągu dnia jest śniadanie.
- Piramida żywieniowa to skałka wspinaczkowa.
- Bez owadów nie byłoby owoców.
- Owady to pożyteczne zwierzęta.
- Trzmiele to owady.
- Fasola to roślina.
6. Zdrowa pizza- wspólne przygotowywanie zdrowego posiłku.
Kaczuszki, wspólnie z rodzicami przygotujcie pizzę. Pokrójcie do niej dużo kolorowych warzyw. Życzymy smacznego i udanych eksperymentów kulinarnych.