03.06.2020r. Zabawy na świeżym powietrzu.

03.06.2020r. Zabawy na świeżym powietrzu.

1.Ćwiczenia logorytmiczne.

DZ. wykonuje ruchy wymienione w rymowance, powtarzając tekst za rodzicem.

~ Zrób do przodu cztery kroki

i rozejrzyj się na boki.

~ Tupnij nogą raz i dwa,

bo zabawa nadal trwa.

~ Teraz w lewo jeden krok,

przysiad i do góry skok.

~ Zrób do tyłu kroki trzy,

by koledze otrzeć łzy.

~ Klaśnij w ręce razy pięć,

Na klaskanie też masz chęć.

~ Wkoło obróć się raz – dwa,

skacz jak piłka: hop – sa – sa.

~ Ręce w górę i na boki,

zrób zajęcze cztery skoki.

~ Gdy się zmęczysz, poleż sobie,

w przód wyciągnij nogi obie.

2.Zielony żuczek – wysłuchanie wiersza i rozmowa na temat jego treści.

ZIELONY ŻUCZEK

Chodził po łące zielony żuczek.

,, Kiedy się wreszcie latać nauczę?

Powiedz mi, proszę, panno d z i e w a n n o,

Kiedy nad mgiełkę wzlecę poranną? „

Ale dziewanna, kąpiąc się w rosie,

Myślała tylko o własnym losie.

Więc poszedł dalej zielony żuczek.

,, Kiedy się wreszcie latać nauczę?

Może mi zdradzą liliowe d z w o n k i,

Kiedy odlecę z pachnącej łąki?”

A liliowe dzwonki co siły

P s z c z o ł o m na zbiórkę właśnie dzwoniły.

Pytał r u m i a n ka, pytał ź d ź b ł a t r a w y

Lecz one miały ważniejsze sprawy.

Więc spytał żuczek srebrzystej r o s y:

,, Kiedy się wreszcie w górę uniosę?”

A kropla rosy, jak zwierciadełko,

Odbiła jedno, drugie skrzydełko.

Długo je z każdej oglądał strony

Bardzo zdziwiony żuczek zielony.

Wreszcie poruszył nimi nieśmiało

I oto wszystko w dole zostało:

D z i e w a n n a, m i ę t a, r u m i a n e k, d z w o n k i

I srebrna r o s a z pachnącej łąki.

Po wysłuchaniu wiersza dziecko stara się odpowiedzieć na pytania:

– Jak żuczek nauczył się latać?

– Czy kwiaty mu pomogły?

Następnie rodzic prowadzi do podsumowania: Żeby się czegoś nauczyć, trzeba po prostu próbować.

3.Na skrzydłach – zabawa ruchowa.

DZ. przyjmuje pozycję żuczka – skuloną, z pochyloną głową i rękami na plecach. Na dowolny dźwięk, muzykę rozkłada ręce jak skrzydełka i lata swobodnie. Na przerwę w graniu ponownie przyjmuje pozycję żuczka.

4.Jak się gra w piłkę? – ćwiczenia w myśleniu i budowaniu wypowiedzi.

Na początek rodzic zadaje zagadkę: Co to za przedmiot, który bez skrzydeł lata? (piłka). Rodzic zadaje pytanie: Jak się gra w piłkę? Dziecko odpowiada, może również pokazywać różne sposoby wykorzystania piłki. Wymienianie różnych sportów, w których wykorzystuje się piłki: nożną, ręczną, siatkową, plażową, do koszykówki, pingpongową, do tenisa, lekarską itd.Oglądanie zdjęć i ilustracji różnych piłek i dyscyplin sportowych, w których wykorzystuje się piłki.

5.Tęczowa piłka – zajęcia plastyczne, malowanie farbami.

Przygotować należy: duże kartonowe koło, farby, gruby pędzel, folia malarska.

Dziecko otrzymuje duże kartonowe koło lub karton z narysowanym kołem oraz pędzel i farby.Karton należy położyć na rozłożonej folii na podłodze lub na trawie. Dziecko maluje piłkę w swobodnym ruchu, bez siadania, w dowolnie wybrany sposób, np. okrężnymi ruchami od środka, w paski, w półokręgi, w plamki.

Dla chętnych –piłka do kolorowania

Zobacz także:

CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS

CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS

W drugim tygodniu lutego najstarsze  grupy w naszym przedszkolu (Kaczuszki, Stokrotki, Pszczółki i Żabki) realizowały ogólnopolski program...

Opublikowano