03.06.2020r. Zabawy na świeżym powietrzu.
1.Ćwiczenia logorytmiczne.
DZ. wykonuje ruchy wymienione w rymowance, powtarzając tekst za rodzicem.
~ Zrób do przodu cztery kroki
i rozejrzyj się na boki.
~ Tupnij nogą raz i dwa,
bo zabawa nadal trwa.
~ Teraz w lewo jeden krok,
przysiad i do góry skok.
~ Zrób do tyłu kroki trzy,
by koledze otrzeć łzy.
~ Klaśnij w ręce razy pięć,
Na klaskanie też masz chęć.
~ Wkoło obróć się raz – dwa,
skacz jak piłka: hop – sa – sa.
~ Ręce w górę i na boki,
zrób zajęcze cztery skoki.
~ Gdy się zmęczysz, poleż sobie,
w przód wyciągnij nogi obie.
2.Zielony żuczek – wysłuchanie wiersza i rozmowa na temat jego treści.
ZIELONY ŻUCZEK
Chodził po łące zielony żuczek.
,, Kiedy się wreszcie latać nauczę?
Powiedz mi, proszę, panno d z i e w a n n o,
Kiedy nad mgiełkę wzlecę poranną? „
Ale dziewanna, kąpiąc się w rosie,
Myślała tylko o własnym losie.
Więc poszedł dalej zielony żuczek.
,, Kiedy się wreszcie latać nauczę?
Może mi zdradzą liliowe d z w o n k i,
Kiedy odlecę z pachnącej łąki?”
A liliowe dzwonki co siły
P s z c z o ł o m na zbiórkę właśnie dzwoniły.
Pytał r u m i a n ka, pytał ź d ź b ł a t r a w y
Lecz one miały ważniejsze sprawy.
Więc spytał żuczek srebrzystej r o s y:
,, Kiedy się wreszcie w górę uniosę?”
A kropla rosy, jak zwierciadełko,
Odbiła jedno, drugie skrzydełko.
Długo je z każdej oglądał strony
Bardzo zdziwiony żuczek zielony.
Wreszcie poruszył nimi nieśmiało
I oto wszystko w dole zostało:
D z i e w a n n a, m i ę t a, r u m i a n e k, d z w o n k i
I srebrna r o s a z pachnącej łąki.
Po wysłuchaniu wiersza dziecko stara się odpowiedzieć na pytania:
– Jak żuczek nauczył się latać?
– Czy kwiaty mu pomogły?
Następnie rodzic prowadzi do podsumowania: Żeby się czegoś nauczyć, trzeba po prostu próbować.
3.Na skrzydłach – zabawa ruchowa.
DZ. przyjmuje pozycję żuczka – skuloną, z pochyloną głową i rękami na plecach. Na dowolny dźwięk, muzykę rozkłada ręce jak skrzydełka i lata swobodnie. Na przerwę w graniu ponownie przyjmuje pozycję żuczka.
4.Jak się gra w piłkę? – ćwiczenia w myśleniu i budowaniu wypowiedzi.
Na początek rodzic zadaje zagadkę: Co to za przedmiot, który bez skrzydeł lata? (piłka). Rodzic zadaje pytanie: Jak się gra w piłkę? Dziecko odpowiada, może również pokazywać różne sposoby wykorzystania piłki. Wymienianie różnych sportów, w których wykorzystuje się piłki: nożną, ręczną, siatkową, plażową, do koszykówki, pingpongową, do tenisa, lekarską itd.Oglądanie zdjęć i ilustracji różnych piłek i dyscyplin sportowych, w których wykorzystuje się piłki.
5.Tęczowa piłka – zajęcia plastyczne, malowanie farbami.
Przygotować należy: duże kartonowe koło, farby, gruby pędzel, folia malarska.
Dziecko otrzymuje duże kartonowe koło lub karton z narysowanym kołem oraz pędzel i farby.Karton należy położyć na rozłożonej folii na podłodze lub na trawie. Dziecko maluje piłkę w swobodnym ruchu, bez siadania, w dowolnie wybrany sposób, np. okrężnymi ruchami od środka, w paski, w półokręgi, w plamki.
Dla chętnych –piłka do kolorowania