19.06.2020 r. ZWIERZYNIEC

19.06.2020 r. ZWIERZYNIEC

Witam wszystkie Biedroneczki. Dzisiaj już piątek i czeka na was weekend i mam nadzieję piękna pogoda i mnóstwo atrakcji. Dlatego szybciutko zajęcia i dwa dni wolnego.

Zaczniemy od zabawy z piórkiem. Poszukaj szybciutko jakiegoś piórka, najłatwiej znaleźć go chyba w pobliżu poduszek. A teraz spróbuj bez pomocy rąk, tylko za pomocą dmuchania utrzymać swoje piórko jak najdłużej w powietrzu. Może znajdziesz dwa piórka i sprawdzicie kto robi to lepiej, ty czy mama, tata lub ktoś z rodzeństwa?

Przygotuj teraz cztery figurki lub obrazki przedstawiające wiejskie zwierzęta. Jeśli ich nie masz, poproś mamusię niech szybciutko narysuje np. krówkę, kurę, konika, pieska (lub inne). Ustaw teraz swoje zwierzaki w następującej kolejności: najpierw krówka, potem kura, następnie konik, a na końcu piesek (pamiętamy o ustawianiu od lewej do prawej).

Teraz mama mówi: wyszły zwierzęta na spacer. Pierwsza krówka, drugi piesek, trzecia kura, czwarty konik, a ty ustaw odpowiednio swoje zwierzątka. Policz je (od lewej do prawej). Spróbuj wymienić wszystkie określając: pierwsza jest krówka, drugi jest piesek, kura jest trzecia, a konik czwarty.

Ponownie mama opowiada dalszy ciąg historyjki: zwierzęta trafiły na rzeczkę i mostek. Pierwsza przeszła kura, drugi przebiegł piesek,… Ustaw odpowiednio swoje zwierzęta, policz je i wymień podając kolejność: pierwsza przez mostek przeszła kura, drugi przebiegł piesek,…

Historyjkę można dalej rozwijać. Zwierzęta w innej kolejności mogą pić wodę, wąchać kwiaty, przeskakiwać przez przeszkodę, uciekać przed lisem,… aż w końcu wrócą do domu, umyją się, zjedzą kolację, położą do łóżek i zasną. Za każdym razem zmieniamy kolejność, a dziecko układa zwierzątka i określa ich kolejność używając liczebników porządkowych: pierwszy, drugi, trzeci, czwarty.

Poproś mamusię aby przygotowała kijek, skakankę lub gumę do skakania. Przeszkodę proszę przytrzymać najpierw na wysokości kostek, później stopniowo podnosić coraz wyżej. Przeskakuj dowolnym sposobem przez przeszkodę. Do jakiej wysokości uda ci się skakać. Do łydek, do kolan, wyżej? Brawo.

A teraz zagadki z wiejskiego podwórka. Odpowiedz o jakim zwierzątku jest mowa. Pokaż jak ono się porusza i jakie odgłosy wydaje.

Lubi owies, lubi siano, rży i parska w stajni rano.

(koń)

Choć się zielonej trawy naje, to jednak białe mleko daje.

(krowa)

Tłustego mleka da nam na serek i pięknej wełny na ciepły sweterek.

(owca)

Jest biała, ruda, czarna. Znosi smaczne jaj, lubi dziobać ziarna.

(kura)

Myślę, że odgadłeś wszystkie zagadki. Brawo. To teraz przygotuj kartę grafomotoryczną s. 14, kredki, kawałki włóczki, zielony papier i klej, najlepiej typu wikol.

Najpierw dokończ zaznaczone elementy rysując kredką po śladzie. Baranek porośnięty jest gęstą wełną. Zrób ją z przyklejonych kawałków włóczki. Może uda ci się zrobić z niej zawijasy. Na koniec porwij zielony papier na paski i przyklej je pod i dookoła baranka; będzie miał trawkę, na której się pasie.

Na koniec zastanów się i powiedz: Co by było, gdyby na świecie nie było wiejskich zwierząt?

Zobacz także:

Andrzejki 2017

Andrzejki 2017

30 listopada odbył się w naszym przedszkolu bal andrzejkowy. Dzieci przy dźwiękach muzyki dyskotekowej bawiły się doskonale a czas umilał nam...

Opublikowano | andrzejki
DZIECI UCZĄ RODZICÓW W DOMU

DZIECI UCZĄ RODZICÓW W DOMU

W odpowiedzi na zaistniałą sytuację, ale także na apel Ministra Edukacji Narodowej, a przy tym chcąc zachęcić dzieci do przebywania w domu i...

Opublikowano