16.06.2020 r. ODWIEDZAMY GOSPODARSTWO WIEJSKIE

16.06.2020 r. ODWIEDZAMY GOSPODARSTWO WIEJSKIE

Dzień dobry dzieci. Dzisiaj porozmawiamy sobie o wiejskim podwórku, o zwierzętach tam mieszkających, wykonacie zwierzątko, a jakie? Zapraszamy do zabawy.

  • Mój domek – zabawa czytelnicza.

Rodzice przygotujcie wcześniej puste pudełka po zapałkach: zamalujcie je na brązowo, a po wyschnięciu przyklejcie do nich kartoniki z sylabami, włóżcie małe obrazki zwierząt lub narzędzi. Następnie połóżcie napisy z nazwami różnych budynków gospodarskich. Dzieci, waszym zadaniem jest odczytanie nazwy tego budynku samodzielnie lub z pomocą rodzica. Następnie wspólnie  z rodzicem poszukajcie pudełka, które ma przyklejoną karteczkę z pierwszą sylabą z nazwą tego budynku, i podajcie kolejne sylaby. Po zajrzeniu do środka okaże się, kto lub co w nim się znajduje.

STAJNIA OBORA STODOŁA KLATKA
CHLEWIK KURNIK SPICHLERZ WIATA

 

Środki dydaktyczne: nazwy budynków gospodarskich: STAJNIA, CHLEWIK, OBORA, KURNIK, STODOŁA, SPICHLERZ, KLATKA, WIATA; pudełka od zapałek (na zewnątrz sylaba, a wewnątrz ilustracja zwierzęcia lub przedmiotu) – STA + konik, STA + osiołek, CHLE + świnka, O + krowa, O + koza, KU + kura, KU + indyk, KU + kaczka, STO + belka słomy, SPI + zboże, KLA + królik, WIA + traktor, WIA + kombajn ƒ

  • ƒ Zabawy ze zwierzętami – zabawa dydaktyczna rozwijająca orientację na kartce.

 

Dzieci połączcie produkt ze zwierzęciem, od którego pochodzi produkt.

  •   ƒ Świnka – zabawa konstrukcyjna.

Dzieci pomalujcie różową farbą rolkę po papierze toaletowym. Po wyschnięciu z pomocą  rodzica doklejcie plastikowy korek w miejscu ryjka (nieco powyżej środkowej linii rolki). Z kolorowego papieru (różowego) wytnijcie dwa trójkąty równoramienne (bok o dł. ok. 1,5 cm) i doklejcie w górnej części rolki. Za pomocą kleju wikol przymocujcie ruchome oczka. W dolnej części rolki (z tyłu) doklejcie wstążeczkę z tworzywa sztucznego, którą wcześniej zrolujcie za pomocą nożyczek.

  • Jakie to zwierzę? – zabawa rozwijająca spostrzegawczość.

Rodzice rozłóżcie na dywanie fotografie różnych zwierząt z wiejskiego gospodarstwa i zakryjcie je białą kartką w taki sposób, aby dziecko  widziało tylko nogi tych zwierząt. Dziecko próbuje odgadnąć, które zwierzę ma takie kończyny.

 

  • ƒ Dyktando rysunkowe – zabawa grafomotoryczna rozwijająca orientację na kartce.

Dzieci na kartce A4 zaznaczcie górę strony, a następnie jej dół. Rodzice poproście, żeby dziecko pokazało prawy bok strony, a następnie lewy. Na zakończenie poproście, żeby dziecko poprowadziło  wskazujący palec po prawej krawędzi kartki od góry do dołu. Następnie wytłumaczcie, że zadaniem dziecka będzie narysowanie zwierząt w odpowiednim miejscu na kartce. Zwierzęta muszą być narysowane dość szybko, więc za każdym razem odliczajcie od 15 do 0.

Na podstawie swojego (przygotowanego wcześniej) arkusza, dzieci, opiszcie położenie zwierząt, np. Na dole kartki, na środku znajduje się krowa. Obok, z prawej strony należy narysować świnkę. W prawym górnym rogu jest kura, a w lewym górnym rogu koza. Po zakończeniu pracy dzieciaczki obejrzyjcie rysunek rodzica  i porównajcie go ze swoim.

  •   „Po co krowie rogi na głowie?” – słuchanie wiersza W. Chotomskiej

Rodzice przeczytajcie wiersz:

Raz pewien gąsior, spotkawszy krowę,

taką z tą krową zaczął rozmowę:

– Pani ma ładne oczy, pani ma zgrabne nogi,

pani mogłaby zostać artystką filmową,

pani krowo, gdyby nie rogi…

Po co pani te rogi na głowie?

Czy nie warto pomyśleć o zmianie?

Pani byłoby bardziej do twarzy w kapeluszu,

w berecie, w turbanie.

 Znam się dobrze na damskiej modzie,

na urodzie oraz na sztuce,

jaka pani byłaby śliczna,

gdyby pani chodziła w peruce!

 No niech pani pomyśli przez moment,

no niech pani mi tylko powie na co pani właściwie te rogi?

 Po co pani te rogi na głowie?

A ta krowa nie rzekła słowa,

 tylko głowę schyliła nisko

– jak mu dała rogami odpowiedź,

to przeleciał przez całe pastwisko.

Sto dwadzieścia koziołków fiknął,

wylądował w przydrożnym rowie i już nigdy więcej nie pytał,

po co krowa ma rogi na głowie.

Rodzice zapytajcie dzieci:

-Czy gąsiorowi podobał się wygląd krowy?

Co mu w nim przeszkadzało?

Czy krowa udzieliła odpowiedzi na pytanie gąsiora?

W jaki sposób gąsior dowiedział się, po co krowie rogi na głowie?

Czy rogi krowy są niebezpieczne?

  • Wycieczka na wieś”.

Rodzice wyjmijcie monetę. Dzieci rzućcie monetą raz. Jeśli wypadnie orzeł – wymieńcie czynności, które można wykonywać, gdyż są bezpieczne (i pod jakimi warunkami), np. Można karmić kury pod opieką dorosłego. Można zbierać owoce, które rosną na krzewach, ale należy uważać na osy. Jeśli wypadnie reszka – wymieńcie te czynności, które są zabronione, np. Nie wolno bawić się w pobliżu maszyn rolniczych. Nie można zbliżać się do zwierząt.

Pozdrawiamy serdecznie

 

 

Zobacz także:

DRODZY RODZICE

W związku ze zbliżającym się zakończeniem roku budżetowego i koniecznością rozliczenia dochodów własnych, prosimy Państwa o pobranie druku „Zwrot...

Opublikowano
INFORMACJA DLA RODZICÓW

INFORMACJA DLA RODZICÓW

SZANOWNI PAŃSTWO   W związku z absencją pracowników przedszkola spowodowanych zakażeniem COVID-19 lub przebywaniem na kwarantannie oraz brakiem...

Opublikowano